מפגשי טיפול
הראייה הטיפולית כוללנית, וככזו היא רואה את הטיפול כחלק מהמערך הכללי של צרכי התינוק: קשר עם מטפלים נוספים, קשר עם המסגרת החינוכית, הדרכה וחשיבה על הנעשה בבית התינוק וקיום מפגשי צוות של כלל המטפלים.
טיפול בתחומי התקשורת, השפה והדיבור בינקות המוקדמת (0-18 חודשים) הוא תהליך מתמשך המזמין את התינוק והוריו לדרך משותפת של היכרות וחשיבה.
ההיכרות מעמיקה את מיפוי היכולות והחסרים של התינוק, ושופכת אור על השינויים הדינמיים במקום ההתפתחותי בו נמצא התינוק ובמוטיבציה ההתפתחותית שלו.
החשיבה בתהליך הטיפולי נעה סביב חיפוש הדרך שמאפשרת להצטרף לתינוק וליצור מרחב הדדי, מהנה ומאתגר. זהו מרחב בו יכול התינוק להבין ולפעול ומתוך אלה ללמוד על עצמו, על העולם ועל האחר שנמצא איתו.
הטיפול מתבסס על התפיסה ההתפתחותית–טבעית לפיה תינוקות ופעוטות עם לקויות מתפתחים על פי אבני הדרך המוכרות במהלך ההתפתחות הטיפוסית.
מפגשי הטיפול הם מפגשים משחקיים, הנבנים בהתאם לעניין של התינוק/הפעוט, מתוך ההבנה שכאשר תינוק שקוע, משחק ונהנה הוא לומד טוב יותר. המטפל מצידו בונה מרחב טיפולי המותאם לכלל היכולות והקשיים של התינוק מצד אחד, ומאתגר להתנסויות ולמידה מהצד השני.