top of page

מפגשי הערכה

למפגשי ההערכה פונים הורים שתינוקם מעלה שאלות התפתחותיות, שהתפתחותו מתעכבת או שמשהו בהתנהגותו מדאיג. 

מפגש ההערכה מאפשר היכרות עם התינוק ומשפחתו. הוא פותח צוהר להבנה מעמיקה של היכולות והחסרים של התינוק בתחומי התקשורת, השפה והדיבור, האכילה והמשחק. 
ההמשגה של המקום ההתפתחותי של התינוק נבנית מתוך שיח עם ההורים, קריאת החומר הרפואי- התפתחותי הקיים והיכרות עם התינוק.

מבנה ההערכה משתנה ונקבע בהתאם לשאלה אותה מעלים ההורים. לרוב בנויה ההערכה משני מפגשים (מפגש הערכה עם התינוק ומפגש סיכום עם ההורים).

ההערכה מגיעה לסיומה כאשר ההורים מרגישים שהקלינאית ראתה והבינה את התמונה כפי שהם רואים אותה וניתן מענה לשאלותיהם. 
בסוף מפגש ההערכה נערכת שיחת סיכום עם ההורים. במהלכה ניתנת הדרכה ראשונית ומתקבלת החלטה על המשך ההתערבות (הדרכת הורים, מפגשי מעקב או טיפול).

אין גיל מוקדם מדי להערכה, כאשר עולות שאלות התפתחותיות כדאי ליצור קשר עם גורם מקצועי.

skip AW1 copy 2.png

 מרגע היוולדם תינוקות טבולים במרחבי תקשורת ושפה וערים למתרחש סביבם. 
בשנה הראשונה מתפתחות יכולות שיאפשרו לתינוקות בהמשך את היכולת להיענות, ליזום ולהשתתף בפעילות החברתית סביבם. הם רוכשים הבנה של רצפים יומיומיים והבנת שפה ראשונית, הנאה בתוך תקשורת זוגית וביסוס היכולת 
להדדיות, היענות, יוזמה והבעה של כוונות תקשורתיות, יכולות חיקוי ועוד.

תינוקות שונים זה מזה וטווח הנורמה רחב. לכל תינוק יש את הטמפרמנט הייחודי לו, ויש דברים אחרים שמעניינים אותו. כל תינוק שונה באופן שבו הוא לומד להירגע ולהתנחם.

כל תינוק צוחק מדברים אחרים, מעדיף תנוחות אחרות, אוהב או לא אוהב תנועה  ומעדיף טעמים ומרקמים שונים. 
על אף השונות הרבה תינוקות רוכשים אבני דרך מוטוריות, קוגניטיביות, תקשורתיות ושפתיות ומתפתחים בהתמדה.
ככל שעובר הזמן לומדים התינוקות על העולם האנושי שסובב אותם, על החפצים 
ועל עצמם ויכולים להשתמש בידע ובהבנה שרכשו על מנת להמשיך ולהתפתח. 

 ככל שאתה נהיה יותר שקט
כך אתה יכול יותר להקשיב
(ראם דאס)

bottom of page